Logo regionálního portálu regionbenesovsko.cz

Regionální zpravodajství

Portál občana je v Benešově v testovací fázi. Nabídne třeba elektronické vyřízení poplatků

Helena Havranová
neděle 18.9.2022

Ilustrační foto
Autor: Wikimedia Commons

Nový grafický styl města, zavedení inovačního managementu na městském úřadě a automatizace služeb. To jsou tři hlavní části projektu Automatizace služeb MěÚ Benešov, který město realizuje díky dotaci Evropské unie.

 

Zatímco nový vizuální vzhled městské tiskoviny a online materiály již mají, na rozšíření digitalizaci služeb obyvatelé města stále čekají. Aktuálně se část projektu nazvaná automatizace služeb dostala do fáze testování.

Pro naplnění služby bylo nezbytné i zakoupení webového portálu občana, který se stane branou pro řešení vybraných životních situací elektronicky. „Během jara a léta byl dodavatelem portál zprovozněn a napojen na spisovou službu úřadu. V současné době již probíhá testování jednotlivých funkcí portálu tak, aby před jeho spuštěním pro veřejnost bylo odstraněno co nejvíce případných nedostatků a portál fungoval k plné spokojenosti občanů města,“ uvedli pracovníci vedení města.

Obyvatelé budou moci díky portálu po jeho plném spuštění například elektronicky zaplatit poplatky za odpad, přihlásit nového psa nebo se přihlásit k vítání občánků. „Občan rovněž může na portálu zjistit, zda nemá vůči městu nějaké pohledávky a případně je pomocí vestavěné platební brány či QR kódu ihned uhradit. Výhodou portálu je i to, že vyplněná žádost jde po odeslání občanem přímo k vyřizujícímu referentovi, díky tomu odpadá oběh dokumentu po úřadě a jeho vyřízení se tím značně urychlí,“ dodali zaměstnanci radnice.

 

Zdroj: www.benesov-city.cz

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama